Sammanfattning Sack

2014-09-14 | 19:39:59 | Norrhaga Sack | 0 Kommentarer

Sack är i bättre form än någonsin, efter New forest SM (kommer till det senare) fick han en liten paus men nu är han igång igen och vi har flera tävlingar inplanerade framöver. Sack har även fått en ny liten medryttare, Stina som tidigare ridit lite på ridskola. Sack är så snäll så och Stina har lärt sig massor på honom på jättekort tid, en perfekt liten läromästare, i måndags hoppade hon för första gången och Sak skuttade så snällt över!

 

New forest SM, det var väl ungefär där jag slutade sist. En fantastisk rolig upplevelse och en femteplacering i SM-klassen samt silver på utställningen fick vi allt med oss hem!

 

 Vi började med Lätt A:1 som förklass där jag kom någonstans i mitten, det var varmt och jag fick inte riktigt energi i steget, annars var det en ritt jag är mer än nöjd med! Tyvärr kom inte hela ritten med på film då minnet i min telefon tog slut.   

https://www.youtube.com/watch?v=FAZtsjUBKjE

Mellan klasserna var det utställning, något jag aldrig gjort tidigare så det var spännande men också roligt! Sack skötte sig exemplariskt och sprang lydigt med och lyssnade jättefin på mitt kroppsspråk. Det blev riktigt bra betyg, silver med poängen 87788=38p och jag fick till och med pris för ”föredömligt och mycket väl visad ponny”!

https://www.youtube.com/watch?v=Vh6T48XwX_s

Själva SM-klassen gick i Lätt A:4, ett av mina favoritprogram! Här bestämde jag mig för att försöka sätta lite mer press på honom, mer tryck i steget och bättre energi, och vilken ritt det blev sen! Bara andra gången jag red det programmet och vi lyckades skrapa ihop tillräckligt med procent för att sluta på en femteplats på placering!

https://www.youtube.com/watch?v=pmMN9hrgnv0

Nu på senaste har vi gjort en del starter igen, senast förra helgen vann vi Lätt A:1 i Flyinge och gjorde vår helt klart bästa ritt i Lätt A:P1 (även om domaren tyvärr var väldigt snål)! Går allt bra hade jag kanske tänkt starta honom på Skånska Mästerskapen i dressyr nu i höst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback