Gårdagens dressyrträning- Castello

2014-10-08 | 10:52:25 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer
Regnet fullkomligt vräkte ner igår men inte hindrade det oss från att åka iväg och träna dressyr hos Hege (utomhus)! 
 
Castello var verkligen jätteduktig, det var första gången han reds i sånt regn och jag kan säga att han var inte glad,  i början blev det en del små arga bocksprång och försök till att resa sig och gå med rumpan mot regnet, men när träningen väl kom igång glömde han bort att fjanta sig ganska fort. Innan vi åkte var jag så smart så jag smorde sadeln, ni an ju tänka er hur halt det blev när både sadel och ridbyxor var genomblöta... inte lätt att sitta ner!
 
Jag var faktiskt lite förvånad över hur duktig han var, Hege hade spänt upp en pressening över hörnan där hon brukar sitta, jag trodde han skulle reagera ganska starkt på den men han titta det knappt! Jag antar att han hade fullt upp med regnet och blåsten. 
 
Vi tränade inte på något nytt utan fokuserade mest på att hålla bra energi och schvung i steget, få honom att söka sig neråt och lossa i nacken samt flytta honom lite för skänklarna i hörnorna. 
 
Jag är nöjd med träningen, även om det blev lite som det blev under omständigheterna så känns det som bra träning, han behöver lära sig att kunna gå och fokusera även när det är dåligt väder vilket han gjorde förvånansvärt bra igår! 
 
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback