Gårdagens ridpass - Castello

2014-10-22 | 17:13:25 | Träning | 1 Kommentarer
På tisdagar brukar jag i vanliga fall träna dressyr för Hege men igår regnade det så mycket så vi ställde faktiskt in det då Hege inte har något ridhus, i stället skjutsade pappa upp mig till ridhuset så tränade jag markarbete där i stället. 
 
Trots att det smattrade ordentligt på plåttaket och droppade in på sina ställen så var Castello hur cool som helst, vinklade inte ett öra trots att det dropade vatten på nosen flera gånger! I början fokuserade jag på att få honom lyhörd och framme för skänkeln genom att rida mycket övergångar och se till så att det hela tiden hände saker så att han häll sig aktiv. Det här med att stanna när ryttaren ber honom börjar han ta riktigt bra nu, visst är det lite upp och ner från dag till dag men jag tycker ändp han blivit betydligt lydigare och känslig för hjälperna. Igår gjorde han riktigt bra övergångar till skritt, han börjar dessutom förstå att han ska vara kvar i låg form även i övergången och inte dra upp huvudet så det går verkligen framåt! 
 
Innan jag avslutade tränade jag galoppfattningar, jag red på en stor volt och tänkte som att jag delade in volten i fyra bitar, när jag var på första biten fattade jag galopp, galopperade till fjärde biten där jag saktade av till trav, travade fram till andra biten, fattade galopp, saktade av vid första osv. Galoppfattning har han nämligen fortfarande lite svårt för då han inte riktigt vill ta hjälpen men jag var riktigt nöjd och tycker han skötte sig bra!
 
 
 

Kommentarer
» Malin Ottenbäck

Vilken fin header du har!:)

2014-11-04 | 16:16:31
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback