Terrängtrning och dagens ridpass

2014-10-12 | 19:58:22 | Vardag | 0 Kommentarer
Först ut idag var Castello som gick ett rätt så ordentligt dressyrpass på banan. Han har bara gått tre dagar denna veckan så jag la mycket fokus på hålla honom aktiv, framför skänklarna och ta mina förhållningar. Han blir gärna lite ofokuserad och okkänslig för mina hjälper så i början gjorde jag massor med övergångar, skritt, trav skritt trav osv. I galoppen lät jag honom först komma igång när jag stod i lätt sits, sedan började jag variera tempot, rida på stora volter med lite mer samling och länga på långsidorna. 
 
Är överlag väldigt nöjd med honom, på onsdag ska jag hoppträna honom för Lena på gruppträningen för första gången på länge så får vi se hur det går! 
 
 
 
För Texas del stod det terrängträning på schemat, mamma följde med mig ner till ridhuset och så hoppade jag lite där. Tränade väl egentligen inte på något speciellt, mest på att rida på linjer och kortare banor och hoppa på lite större hinder så att han fick ta i lite. Texas var taggad och låg på bra i bettet, hoppade bra på allt och av en riktigt bra känsla hela träningen! På ett hinder, en stor låda slog han i frambenen i framkant första gången så jag kom på det en gång till och himmel vad han tog i då, jag riktigt kände hur han drog upp frambenen för att inte slå i igen. Svårt att tro att han är hela 20 år som han går, härliga ponny!
 
Tyvärr bestämde sig min mobil för att lägga av så det blev inget på film mer än ett litet klipp:(https://www.youtube.com/watch?v=UDMyqNqi83g )
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback