Sammanfattning- Texas

2014-09-21 | 17:25:18 | Skattegårds Texas | 0 Kommentarer
Texas har som ni vet cuching syndrom och får alltså inte tävla p.ga medicinen. Det betyder dock inte att jag inte kan träna, han är i full kondition och tränas regelbundet för tränare precis som vanligt.
 
Framför allt terrängen har vi utvecklats mycket i, han går klockrent på allt även när det blir lite högre och tekniskt svårare, sist jag tränade terräng gick han på linjer som varit med i enstjärnig storhäst (tvåstjärnig ponny) och trots att avståndet inte var helt optimalt och han fick länga för att räcka fram så gick han perfekt på det! 
 
Även i banhoppningen käner jag att det har lossnat mycket av det vi hade svårt för innan. På dressyrfronten har det däremot varit lite sämre, eller inte att det har gått dåligt men jag har helt enkelt prioriterat bort den lite ett tag och det har mest blivit markarbete. Men det blir det ändring på nu när jag börjat träna för Hege!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback