En återblick och en ny start

2016-09-28 | 23:25:53 | Allmänt | 0 Kommentarer
Ett år, 11 månader och 24 dagar. Så lång tid har det gått sedan sist jag skrev här! Scrollar igenom bloggen och tänker tillbaka, så mycket som har hänt sedan dess, så mycket jag lärt mig, upplevt och utvecklats!
 
 
 
Den 22:e oktober 2014 (då jag publicerade mitt senaste inlägg här) hade jag precis inlett mitt andra år på Flyinges Hippologigymnasium, helt ärlig kommer jag inte ihåg så mycket specifika händelser från det året bortsett från att det var tufft(!) och naturligtvis, praktiken! Juni 2015 åkte jag nämligen till England där jag gjorde två veckors praktik hos fälttävlansryttaren (och instagramgeniet ) Ben Hobday (@benhobday) som drev sin verksamhet på fantastiska Somerford Park. Det bev ett par oförglömliga och väldigt roliga och lärorika veckor! Trots min korta vistelse kände jag mig som en del i teamet och fick jobba precis lika mycket och hårt som de andra, red flera hästar om dagen och sista veckan fick jag till och med följa med Ben och några andra från team Hobday (plus två hästar, en gasolgrill och en miniatyrmotorcykel...) till Bramham international horse show! 
 
 
 
 Tredje och sista året på gymnasiet kan jag utan tvekan säga var den (hittills) bästa tiden i mitt liv! Delvis för att vi endast hade ett fåtal kurser kvar och därmed fick betydligt kortare dagar än tididgare men även för att det var så mycket spännande och roligt att se fram emot, det var balen, studentdagen, fester, hästskötarexamen (dock mer nervöst än roligt för att vara ärlig...) osv. 
 
Sista dagen på Polhemskola och sista dagen med underbara Na3h
 
Ganska snart efter att det underbara kaoset efter studenten lagt sig var det dags att börja packa väskorna och ge sig av mot England! Det blev ett väldigt spännande och lärorikt äventyr jag är väldigt glad jag gav mig ut på, jag hade egentligen tänkt stanna längre än tre månader men av diverse olika anledningar bestämde jag mig att det var dags att packa väskorna igen och gå vidare mot nya äventyr. 
 
 
Detta nya äventyr visade sig finnas så nära och lättillgängligt som 10 minuter från mitt hem, nämligen hos fälttävlansryttaren Anna Nilsson (som bland annat var uttagen till årets OS-lag!). Just nu har jag ett par veckor ledigt för att mellanlanda lite men redan nästa vecka börjar jag jobba och kommer då följa med Anna söderut mot Boekelo! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback