Lätt A:1, Lätt A:P1 Ribersborg

2014-05-31 | 16:07:00 | Tävling-dressyr | 0 Kommentarer

Igår startade jag Sack i två klasser på Ribersborg, en tävling som Malmö rk hade anordnat precis som förra året. Jättefina banor och verkligen en annorlunda tävlingsmiljö med havet precis bredvid och ändå mitt inne i storstan med Turning torso i bakgrunden, för er som kanske inte bor här nere så är det här på ”Ribban” som Malmö city horse show går med internationell fälttävlan. Solen sken, det var lagom varmt och det blev en bra tävlingsdag!

 

I första klassen kände jag av redan på framridningen att han var trött, detta häll i sig även inne på banan vilket resulterade i att jag inte fick till det där lilla extra. Det var en fin ritt, egentligen inga missar, Sack gjorde alla rörelserna lydigt men heller inte mer. Jag var nöjd, visst var det inte vår bästa ritt precis men efter förutsättningarna då Sack vilat mycket på senaste så känns det rätt bra.

 

Till andra klassen red jag bara fram i ca 20 min och var extra noga med att få igång energin genom att hela tiden hitta på saker för att hålla honom alert, avsaktningar, enkla byten, sidvärts ökningar osv. I denna klassen försökte jag pressa honom lite hårdare med risken att det kanske skulle brista. Men det höll även här och det var egentligen bara i öppnorna som han segade till ordentligt men de enkla bytena, serpentinerna i galopp och resten gick bra och jag vågar nog säga att det var vår bästa P1:a hittills! Sen att domaren var allmänt snål mer procenten klassen igenom känns inte lika viktigt, jag var nöjd och kände att jag verkligen gett allt jag kunnat!

 

Efteråt tog mamma lite bilder på oss ute på fältet som ni ska få se senare. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback