Gårdagen- oförberedd miljöträning

2014-05-19 | 16:12:01 | Vardag | 0 Kommentarer

Gårdagen spenderades till största delen i stallet, som några kanske vet är jag morgonmänniska och vaknar för det mesta vid halv sju på helger, lördagens sommarchock var borta som om den aldrig existerat men jag bestämde mig ändå för att ta en tur barbacka med Texas. Han behövde få springa av sig och busa lite efter all dressyr den senaste tiden. Texas tog tillfället i akt och påminde mig om varför jag har martingal i terrängen… Det var full fart som gällde och när han inte fick springa meddelades piloten där uppe på ryggen snabb om missnöjet, älskade lilla bushäst han vet inte om att han är 20 och inte 5.

 
Senare på eftermiddagen när regnet fullkomligt vräkte ner lastades Sack och Castello för en tripp ner till ridhuset. Lena, min hopptränare, var där med sin dotter Sofia som skulle rida Sack medan Lena hade träning, för Castello hade planen från början varit dressyr men det blev lite arbete på bommar i stället.
 
Under tiden jag skrittade fram Castello skulle mamma bära fram bommar, dock gjorde Sack det arbetet något försvårat så vi experimenterade lite och jag tog Sack som handhäst. Castello verkade mycket glad över detta då han är lite kär i Sack, surgubben Sack däremot var inte lika nöjd. Han gick någon meter bakom och fick pinna på för att hinna med Castellos markvinnande skritt.
 
Ridpasset resulterade även i lite oplanerad miljöträning, först Sack som handhäst och så regnet som smattrade mot plåttaket och skapade ett öronbedövande ljud, sen när Sack lämnade ridhuset för en runda i skogen fick Castello träna på att vara ensam. Lite bocksprång och nervösa gnäggningar blev resultatet men annars skötte han sig prima ballerina!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback