Gårdagens ridpass- Castello

2014-03-17 | 07:24:57 | Castello | 1 Kommentarer
Igår blev det markarbete på ridbanan för Castello, egentligen hade jag gärna ridit i ridhuset då han koncentrerar sig bättre där men eftersom där var tävlingar så fick det bli på ridbanan. 

Det gick faktiskt riktigt bra trots att han har fått ta det lugnt några dagar utan ridning då han drog av sig en sko i torsdags. Han hade bra fokus på mig nästan hela tiden och började söka sig neråt riktigt bra i traven. Men det jag var mest nöjd med är galoppen, där har han en tendens att i princip ta bettet och bara rusa med stora obalanserade steg, detta då han helt enkelt inte riktigt orkar bära upp sig själv och sin stora galopp än. Men igår fick jag faktiskt ihop honom i en lugn balanserad galopp! Visserligen inte några längre stunder utan just nu kör jag bara på ett par varv, det är ungefär vad han orkar, innan jag bryter av och samlar upp honom i traven igen. Men det känns ändå som ett framsteg! 








Kommentarer
» Malin Ottenbäck

Vilken fin bild! :)

2014-03-17 | 12:05:09
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback