Gårdagens hoppträning

2014-03-06 | 08:34:41 | Träning-hoppning | 0 Kommentarer
Igår var det hoppträning med både Sack och Focus, jag red Sack i första gruppen och sedan Focus direkt efter i andra. 

Sack var inte alls på humör igår, redan när jag började rida fram märktes det att han var sur, men det är bara att acceptera det är så han är och vissa dagar vill han bara inte. Framhoppningen gick bra men sedan när vi började hoppa bana var det ett hinder han absolut inte ville hoppa, tillslut fick jag ju över honom i alla fall men då var det ett plank som var läskigt och så var det ett till han stoppade på. Jag avslutade med att hoppa en kombination som han gick jättebra på, sen bestämde vi oss för att avsluta, sådana dagar är det inte lönt att bråka med honom. 

Focus var supertaggad och lite smått olydig till en början, rusade iväg och tog bettet ibland men efter att han fått ta några språng lugnade han ner sig. Vi red fram på tre upphöjda bommar i både trav och galopp där dom nästan var tvugna att samla sig, sedan hoppade vi fram på ett kryss med travbom som vi sedan la upp till en oxer. Vi avslutade med att hoppa en bana på nio språng med mycket svängar och det gällde att komma ut ordentligt mot hindren och hålla galoppen för att komma rätt. Focus var verkligen jätteduktig, visst det går i 190 men det får det göra nu i början, nu vill han hoppa och söker verkligen upp hinder! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback