Gårdagens hoppträning- Castello

2014-03-07 | 12:09:04 | Castello | 0 Kommentarer
Igår var det verkligen full speed som gällde för at hinna med allt, jag hade eftermiddadsstalltjänst och var inte hemma fören tjogo i fem och klockan sex började träningen men vi behövde vara där halv för att plocka fram hinder och rida frem. Men med lite hjälp från pappa så gick det.
 
Träningen gick i vilket fall superbra, det var ett stort framsteg sen sist! Nu i början kommer vi hoppa väldigt mycket i trav med bommar före och efter för att han ska lära sig att samla ihop sig och inte rusa iväg och dra mig ur sadeln före och efter hindret som han gärna vill göra. De hinder där jag kom in i trav och sedan landade i galopp med bom efter gick jättebra, doch hade han -som ni kan se på filmen- lite svårt för hindret där han hoppade in i galopp, när dom kommer i galopp blir det automatiskt större språng och han hade därför svårare för att samla upp sig och komma rätt på bommen efter. 
 
Men som sagt, supernöjd med honom! Är så himla glad att jag fick chansen att få den här underbrara hästen, han är verkligen rolig att ha att göra med, visst har vi oändligt mycket jobb framför oss innan vi ens kan komma ut och tävla, men så är det med unghäster och jag är säker på att i slutänden kommer det vara värt det! "Det är inte alltid den som är snabbast i början som är först i mål".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback