Bra ridpass men ändring i planeringen

2014-03-14 | 23:14:20 | Vardag | 0 Kommentarer
Sack var verkligen jättefin idag när jag red igenom programmet! Han lyssnade och var mjuk hela tiden, utan att tappa energi det minsta! Jag red först fram bara som vanligt, joggade igång, böjde igenom honom med mycket små volter och bågar, flyttade för skänkeln och gjorde massor med övergångar i alla gångarter. Sen började jag med programmet ganska så direkt och han gick det så bra så jag brydde mig inte om att ta om någonting alls efteråt så efter det avslutade jag. 

Men allt gick ändå inte som planerat. Egentligen skulle vi ner till ridhuset så att jag kunde rida programmet på rätt mått då ridbanan är lite för bred. Vi kom faktiskt så långt som till parkeringen, då insåg jag att det är tävlingar där hela helgen vilket innebär att båda ridhusen är stängda! Så det var bara att vända hemåt igen och rida på ridbanan, som tur är bor vi bara några få minuter därifrån men i alla fall. Jag förstår verkligen inte hur jag tänkte, det är ju inte så att jag inte visste om det, jag ska vara funktionär i morgon så jag hade full koll på att det är tävlingar i helgen men ändå lyckas jag förtränga det! Haha, jaha så blir det ibland, det gick ju lika bra för det! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback