Lätt A:4- Lätt A:P1 Åstorportens rf

2014-06-17 | 08:42:00 | Norrhaga Sack | 0 Kommentarer
Lätt A:4 Tror helt ärligt det var en av våra bästa ritter någonsinn trots att jag bara ridit programmet en gång tidigare! Bra takt och tempo, Sack var lydig gick verkligen superfint, tyvärr fick vi ett par missar precis i slutet, efter den ökade galoppen fick jag inte tillbaka honom tillräckligt och han drog iväg lite. Sen blev det ett missförstånd i ryggningen, jag vet egentligen inte riktigt vad som hände men det var som om han trodde att vi var klara där och när jag bad honom att rygga bet han isg helt oförståened fast i bettet och ville inte alls backa, men men, sista halten från galopp blev i alla fall riktigt bra. Lite surt bara att jag i efterhand vet att de där missarna kostade mig massor med poäng som förmodligen hade kunnat ta oss till förstaplatsen utan problem, jag var nämligen endast (exakt) 1,22 % ifrån vinnaren! Surt att snubbla på mållinjen. Nej men jag är väldigt nöjd, Sack gick bra, jag red precis som jag skulle och vi kom ändå upp i 64.756 %!
 
 
 
Lätt A:P1 I denna klassen tappade vi en del av det fina tempot vi hade i förra klassen, Sack var lite tröttare vilket påverkade både öppnorna och slutorna, dessutom  är det ett svårare program. Bortsett från det gick det riktigt bra, naturligtvis finns det alltid saker att föbättra men detta kändes verkligen som ett framsteg och jag vet att det var vår klart bästa P1:a hittills, vilket även visades i pocenten, 64,079 % och personligt rekord för den klassen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback