Första terrängträningen med Castello!

2014-06-09 | 07:35:02 | Castello | 0 Kommentarer
Igår var det äntligen dags, efter veckor av dressyrarbetet och lydnadsträning i hoppning kände vi nu att det var dags för Castello att komma ut i terrängen. 

Vi tog det naturligtvis väldigt lugnt, nu i början är det mest miljöträning, hoppa kan han så det är bara att han ska vänja sig vid allt som är nytt för honom i terrängen. 

Jag skrittade först fram honom ute på banan, lät honom titta på en del hinder samt passade på att ta draghjälp genom vattnet när en tjej red där med sin häst. Innan vi började hoppa stockar red jag fram honom på hoppbanan och tog några språng på lätta hinder. När vi sedan tog de första sprången på en liten stock på marken kam jag väl säga att Castello förvånade mig, visst tittade han till lite och tog sedan ett jättehopp över men han drog inte det minsta, lyssnade på mig hela vägen och var hur lugn som helst! När vi tog lite tittigarw hinder blev han naturligtvis lite mer bångstyrig men jag är verkligen supernöjd, stolt matte över duktig häst! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback