Vad har jag för planer för Texas framtid?

2014-01-28 | 11:54:09 | Skattegårds Texas | 1 Kommentarer
För er som missat det så har Texas, min fälttävlansponny cushing syndrom, en kronisk sjukdom som inte går att bota helt. Men så länge han går på medicin mår han precis lika bra som en fullt frisk häst, just nu är han under igångsättning efter nästan två månaders vila. Dock är det så att han måste gå på den här medicinen livet ut, och eftersom det är karens så får jag inte tävla honom, även om han är mår bra och i princip är fullt frisk. Detta känns naturligtvis tråkigt då jag den senaste tiden -innan sjukdommen kom på riktigt och vi fick reda på det- har känt att allt verkligen börjat gå riktigt bra, dressyren är bättre än någonsinn, banhoppningen har bara gått bättre och bättre och i terrängen fixade vi även de svåraste kombinationer utan problem. 

Även om han är 20 år nu så kan man inte säga att det märks, han är pigg och fräsch som en 10 åring! Så om det går och jag får tillstånd till det så skulle jag vilja starta åtminstone några fälttävlan utom tävlan, dvs jag rider tävlingen men är inte med och "tävlar" om placering. Sen kommer jag naturligtvis fortsätta hålla igång honom och träna, kanske inte lika hårt som innan men jag vill fortsätta utvecklas med honom så länge som möjligt. 




Kommentarer
» Irma (tjejensomsatsar.blogg.se)

Ojj.. Hoppas han blir bättre!

2014-01-28 | 16:46:35
URL: http://tiptopryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback