Upplägg- dagens ridpass

2014-01-10 | 14:46:20 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer
Idag ska jag ner till ridhuset och träna med Sack, igår gick han lättare dressyr bara för att komma igång. Men idag är det dags för ett ordentligt dressyrpass.

Efter att jag ridit fram och han fått jogga igång i både trav och galopp tänkte jag fokusera mycket på att få honom lösgjord, göra olika lösgörande övningar och rörelser. Till exempel öppna,sluta, förvänd galopp på serpentiner och de fyra franska. 

När och om han känns ordentligt mjuk och loss tänkte jag träna samling. Länga korta sträckor och sen plocka ihop så mycket samling som möjligt utan att tappa energi. Framförallt i galoppen har han svårt för att bli riktigt samlad så det behöver vi träna på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback