Helg á la hästmänniskor

2014-01-31 | 22:20:50 | Vardag | 1 Kommentarer
Inviger helgen med att skotta en gång i en halvmeter snö för att kunna köra skottkärran till gödselstacken, knacka ut styltor av is ur 12 hovar, rida ut i snökaos och till sist förfrysa tårna i ett fullpackat ridhus, en perfekt start på helgen! Man skulle väl kunna kalla det lite av en lättare uppvärmning, för denna helgen är det stalltjänst som gäller, både lördag och söndag från sju på morgonen till senast fyra på eftermiddagen. Men det ska faktiskt bli ganska mysigt att få spendera helgen på Flyinge med hästarna. Just nu vet jag dock inte riktigt vad det är vi kommer att få göra mer än mocka stall och active stable (lösdriften), rida och ta in och ut hästar. Alla stalltjänsterna har nämligen lite rörligt schema i nuläget innan alla rutiner har kommit igång nu när den nya lösdriften är invigd. 

I morgon ska jag även hämta ut min Flyinge-jacka, jag beställde den förra veckan och dom ringde igår och sa att den hade kommit så det gick snabbt! Den är riktigt snygg och väldigt skön, ska ta lite bilder på den så ni får se. 



Kommentarer
» Ellinor

SV: så lite så! Allt bra? =)

2014-02-01 | 10:23:16
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback