Framtiden och allt sånt där

2014-01-20 | 19:19:34 | Det här är jag | 3 Kommentarer
Vad vill du göra i framtiden? Det är nog många som känner igen den frågan, och precis som jag så är det nog väldigt många som inte har en aning, det enda man möjligtvis vet är vad man absolut inte vill göra. Just nu är det ett tag kvar innan jag behöver fundera på det på allvar, det får helt enkelt tiden avgöra. Men jag vet ändå vad jag skulle tycka vara roligt inom hästeriet. 
 
Jag tycker väl iprincip att det mesta som innefattar häst är roligt, senast för några månader sedan upptäckte jag tjusningen med körning! Men fälttävlan är ändå det jag brinner för mest och känner att jag verkligen skulle vilja ge det ett försök och satsa. Något annat jag tycker är väldigt roligt är faktiskt att rida unghästar, just nu håller jag på att träna Focus för att försöka göra honom till lite hopphäst. Visserligen är han sex år nu men i utbildning i vissa lägen är han som en fyraåring då han bröt benet för ett par år sedan. Pelle var bara fyra när vi köpte honom och även om han tyvärr fick vandra vidare till trapalanda för inte så länge sedan så var det ändå fantastiskt roligt att se med både honom och Focus hur do utvecklas och få vara en del av det. Sen tycker jag unghästar är så roliga för dom är ofta mer livsglada och allmänt mer livliga än äldre hästar som tyvärr vi mäniskor förstör livglädjen för totalt många gånger. Så ni försår kanske var jag vill komma, i framtiden skulle jag tycka det var roligt att jobba mycket med unghästar. 
 
Ganska snart kommer förhoppningsvis också min nya häst, en femåring! 

 
 
 
 
 

Kommentarer
» Linnea

Tack snälla! :) Designen är väldigt lätt gjord, vill ändra en del saker men det kommer väl :)

2014-01-20 | 21:09:18
URL: http://www.showmylife.blogg.se
» Tuuli Elmgren

Sv; Visst är det! Hihi tack!

2014-01-20 | 22:24:59
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
» saga

Åh så roligt med en ny ponny, blir spännande att följa! :)

2014-01-21 | 17:15:32
URL: http://sagapaulsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback