Att våga ta kritik

2014-01-30 | 13:45:38 | Åsikter | 0 Kommentarer
Inom ridsporten, och egentligen alla sporter är kritik en viktig fråga, vill jag bara få en massa beröm hela tiden av min tränare eller vill jag rida för någon som faktiskt ger mig konstruktiv kritik i allt jag gör och därmed utvecklas fortare? 

För många kan det vara svårt att ta kritik, och jag skulle vilja säga att framför allt hästfolk har väldigt bestämda åsikter om saker och ting och svårt att ta åt sig av kritik. Visst kan det vara svårt ibland, att bita i det sura äpplet och inse att det finns ett bättre sätt än just ditt. Men ofta tror jag att när man väl vågar ta åt sig så är det då man utvecklas på riktigt, oavsett om det handlar om ridningen eller stallarbetet. 

Vi har haft just denna diskussionen uppe på Flyinge, då vi är en väldigt blandad klass där vissa har mycket erfarenhet medan andra känner sig osäkra i grunderna. Det är bara så det är och det känns som alla är väldigt bra på att inse och förstå var man själv ligger. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback