Tips- ridning på engelska!

2014-02-20 | 19:28:12 | Allmänt | 3 Kommentarer
Google translate är bra till mycket, men när det kommer till hästrelaterade ord fungerar det inte alltd så bra. I samband med "internationella" dag på Flyinge där alla skulle prata engelska, även på stalltjänsterna så tipsade vår engelsklärare oss om den här sidan. Där finns massor med hästrelaterade ord att hitta, både i de olika ridsportsgrenarna och i körning. Superbra tycker jag, inte alltid så lätt att hitta rätt ord när det kommer till sådana specifika saker. 
 
 

Kommentarer
» Lollee

Bra tips!

2014-02-20 | 20:53:21
URL: http://nattstad.se/galenilivet
» Vera

Vad smart! Åh vilket bra tips!

Kram

2014-02-21 | 06:11:52
URL: http://vera.weride.se
» Johanna

Åh så bra tips! Jag har försökt använda google translate tidigare, men det har inte funkat till hundra procent om man säger så ;).

Svar: Jag håller med dig, det verkar som att fälttävlan är snäppet före hoppningen. Det "systemet" för SM var ett smart sätt att försäkra att man som ekipage klarar av det som krävs, vilket numera saknas i hoppningen. Försök länka inlägget om stilhoppning igen, länken funkade inte då du länkat inlägget från arkiv på ditt "publishme" occh inte från själva bloggen. Försök igen! Jag är väldigt intresserad av att läsa!

Väldigt fin blogg btw, välskrivna och varierade inlägg, och väldigt fin design. Du får ha det så bra!
/Johanna

2014-02-21 | 10:26:07
URL: http://finanora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback