Dagens ridpass- Castello

2014-02-16 | 15:04:25 | Castello | 1 Kommentarer
Idag red jag Castello nere på grannens bana, han börjar få lite överskottsenergi nu då han inte går så mycket. Jag vill nämligen inte rida honom för mycket nu då vi inte har någon sadel som ligger helt bra på honom, som tur är kommer sadelprovaren nästa helg så då ska vi se till att få en ordentlig sadel utprovad till honom så att vi kan komma igång. 
 
Han skötte sig i alla fall riktigt bra, jag började med att lina honom lite så att han fick jogga igång innan jag satt upp, naturligtvis gjorde jag inget avancerat, bara red lite allmänt lätt arbete i alla gångarterana. Galoppen behövs som jag tidigare nämnt stärkas så att han orkar bära upp sig bättre och få lite koll på benen och balansen där, han tycker till exempel att det är jobbigt att gå på volt (även om den är stor) i galopp och vill liksom "välta" lite inåt. Men det kommer, det tar naturligtvis tid och så här i början är det bara grundläggande arbete som gäller, men jag tror det kommer gå bra, det får helt enkelt bara ta sin lilla tid.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
» Tova ~ Kombiryttarna ♥

Så fin häst du har! :D Älskar din bloggdesign dessutom.

Just nu har vi en bloggtävling på vår blogg där första priset är ett specialbeställt pannband, andra priset en bloggdesign och tredje en header. Det tar bara några minuter att anmäla sig och ha chansen att vinna, helt gratis förstås! Här hittar du tävlingen: http://kombiryttarna.blogg.se/2014/february/bloggtavling.html#comment. (Förlåt om du inte vill ha sådana här kommentarer, men jag hittade ingen information om det på din blogg..)

Kram. :)

2014-02-20 | 09:24:50
URL: http://kombiryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback