Vildsvin!

2014-04-08 | 16:10:18 | Allmänt | 1 Kommentarer
Igår när jag var på väg hem efter en runda i skogen med Sack träffade jag på två vildsvin! De stod bara några meter in bland björkarna från stigen där jag red, de var enormt stora, värsta monstergrisarna! En stor svart och en lite mindre fluffig brun, det luktade verkligen gris men Sack verkade inte ens lägga märke till dom, min första instinkt var däremot att tvärvända och galoppera åt andra hållet, vildsvinen verkade dock vara minst lika rädda för mig som jag var för dom för de gjorde precis som jag och rusade in i skogen. När jag kommit några meter och vildsvinen var borta önskade jag nästan att jag haft kameran med mig och tagit ett kort, inte varje dag man ser vildsvin!

Jag har vetat länge att det ska finnas vildsvin i den skogen precis där vi bor, men jag har aldrig sett några och jag vet bara ett par stycken som har varav en är  jägare, men nu fick jag det i alla fall bekräftar, där finns vildsvin. Jag som tänkt ut och springa en runda i skogen senare, tror jag ändrar den planen...

Kommentarer
» Alice

Jag hade bokstavligen fått panik om jag träffade vildsvin ute i skogen! Men förstår att du önskar du haft kamera, det hade jag också önskat att jag haft om jag sett det när jag varit ute och ridit! :D

2014-04-27 | 21:04:05
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback