Gårdagens terrängträning

2013-09-23 | 09:14:35 | Träning-terräng | 0 Kommentarer
Igår var jag och tränade terräng för Lina (som var lagledare på SM) i tågarp där nästa och sista fälttävlan ska gå om två veckor. Jag har aldrig tränat för Lina innan men hon var så duktig på SM när hon hjälpte oss på framridningen och när vi gick banan så jag ville prova träna för henne privat också när Magnus inte kan. Vi hoppade fram några språng på en liten bana men sen körde vi igång direkt och hoppade igenom delar av de svåra bitarna från SM samt lite annat också. 

Det spöregnade hela tiden men Texas gick riktigt bra och var väldigt fin! Känslan var så himla bra hela tiden, han var mjuk och lyssnade på minsta lilla hjälp jag gav och flög över vartenda hinder! Det var bara ett vi hade lite problem med där Texas i sista sekunden backade av lite och kom för nära inpå, men jag tryckte på och övertygade honom så han kravlade över i alla fall (det var inget stort hinder). Kravla var nämligen vad han bokstavligt talat gjorde. Det var liksom ett ben i taget i slow motion, men vi kom över! Rolig och lyckad träning var det! Tyvärr blev det inga bilder på grund av regnet, jag hade velat visa er en film så att ni fått se hur fint han gick!


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback