Avtrillning och hoppning med Focus

2013-09-29 | 12:49:02 | Träning-hoppning | 1 Kommentarer
Idag var andra gången jag red Focus (grannens unghäst). Han gick bra precis som sist men var lite seg och svår att få igång. Men vi hann med lite annat än bara hoppning idag. Jag lyckades göra en riktigt snygg vurpa med en kullerbytta som snyggt avslut. ;) Det var så att Karins man låg i buskarna precis vid ridbanan och ränsade ogräs, och precis när jag red förbi så reste han sig häfftigt så Focus blev rädd och hoppade i väg i en liten skruvserie över halva banan. Jag lyckades sitta kvar men precis när jag höll på att räta upp mig i sadeln så tvärvände han och kastade sig åt andra hållet, och jag flög. Jag landade på ryggen och slog en liten kullerbytta i farten men det gick bra. Jag slog mig inte så farligt så det var bara till att hoppa upp igen och fortsätta. Efter det blev Fucus lite spooky men när man övertygade honom så gick han bra. 
 
 

Kommentarer
» Malin Ottenbäck

Vilken fin häst!
Tur att du inte slog dig när du ramla av. ;)

2013-09-30 | 20:30:58
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback