Strömmen gick för att ta kaffepaus...

2013-10-29 | 11:00:34 | Vardag | 0 Kommentarer
I går eftermiddag när jag var i lund började det kännas att det blåste upp för storm, vi lyckades hinna med sista bussen hem för senare sattes alla bussar och tåg ur trafik. Hästarna var rätt stirriga när vi tog in dom, speciellt Texas betedde sig som om han skulle blåsa bort, han flög i luften för minsta lilla och dansade runt mig som om han hade myror under hovarna. De andra hästarna stirrade också men inte alls så mycket. Jag vet inte men det kan ju bero på att han är hingst och att instinkten om att skydda flocken vid storm och naturkatastrofer lever kvar. Det blåste i vilket fall riktigt ordentligt och helt plötsligt började vår transport leva sitt eget liv och var på väg att rulla in till grannen, men vi fick stopp på den i tid. Jag vet även att lite längre in bland villorna flög det förbi studsmattor lite då och då och två vägar var avstängda på grund av träd som trillat. Och några timmar senare, vid sju någon gång försvann strömmen och den har fortfarande inte kommit tillbaka, det konstiga är att det är bara vi fyra gårdar precis i vårt område, hundra meter bort har alla andra gårdar strömm. Men vi får hoppas att den kommer tillbaka snart!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback