Trolleholms RF Dressyr- Sack

2013-11-09 | 19:52:17 | Tävling-dressyr | 0 Kommentarer
Lätt B:1: På framridningen kändes han helt okej, han var fin men lite låg i formen. Inne på banan innan start gick han på tvären och fjantade sig för dressyrstaketet och blommorna utanför. Jag hann som tur var rida runt ett varv åt båda hållen innan jag fick startsignal så att han lugnade sig lite, det är ju över ett halvår sen han tävlade sist. Jag fick kämpa och rida i varje litet steg för att få det att hålla hela vägen, men det gav resultat. Vi slog personligt rekord på 71.897% och vann med 6% marginal till 2:an! 

Lätt A:1: I denna klassen var han också väldigt fin. Jag fick ett riktigt bra tryck i honom på framridningen och han gick som en klocka. Tyvärr lyckades jag inte få det att hålla hela vägen inne på banan, man kan väl lite säga att bensinen tog slut, det beror delvis på att jag till denna klassen höjde kraven på honom lite och försökte jobba honom i en högre form, men eftersom han inte varit ordentligt igång någon längre tid så är han inte tillräckligt stark för att orka gå så samlat någon längre tid. Några små missar men över lag en bra ritt som resulterade i 66.711% och en 4:e plats precis utanför placering. 
En extremt suddig bild, men en bild i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback