Tips för en lyckad ritt på dressyrbanan

2013-11-06 | 12:04:08 | Tävling-dressyr | 0 Kommentarer
• När domaren ropar in dig på banan, tänk "Yes äntligen min tur, vad roligt"!

• Om du är nervös, tänk på hur mycket du har tränat och försök hitta känslan från de träningar som gått riktigt bra. 

• Le, bara något så enkelt som att le lite extra gör faktiskt att man blir gladare! 

• Innan tävlingen, gå igenom programmet i huvudet och tänkt precis hur du ska rida vid varje rörelse. 

• Ta det lugnt, stressa inte. Stressar du blir det lätt slarviga vägar, om det går fel så bara ta det lugnt, ge hästen en klapp på halsen och gör om. Missar du någon så försök att inte tänka på det, rid vidare som inget hänt och fokusera på det du har kvar av programmet så att du inte får fler missar. 

Jag kan säga att dessa tips är av egna erfarenheter och tips jag fått av tränare som jag vet fungerar för mig och många andra. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback