Lyckat ridpass!

2013-11-04 | 19:33:07 | Norrhaga Sack | 0 Kommentarer
Idag var pappa snäll och körde ner mig till ridhuset så att jag kunde trimma lite dressyr, och Sack gick riktigt bra! Han var både pigg och mjuk, emellanåt tog dock energin över lite väl mycket och han ville inte riktigt lyssna, men då var det bara att sätta ner honom i skritt några gånger och rygga så lyssnade han superbra igen. 

Jag började med att träna skänkelvikningar i trav och gjorde olika övningar i skritt där jag flyttade honom för skänkeln. Sen tränade jag travökningar, få honom att länga ordentligt på steget utan att egentligen gå fortare och springa, och sen få ihop honom direkt efter. I galoppen red jag en del enkla byten på serpentiner, faktiskt så är det lättare att få till bra enkla byten när hästen är ordentligt pigg. Då har man liksom något att rida upp och ihop så att man kan få till en bra samling in i avsaktningen och sedan en bra luftig fattning. Och det var just så han var idag, fastän han inte varit igång så länge så fixade han bytena riktigt bra! 

Riktigt roligt pass på en väldigt duktigt liten ponny! 
En bild från i somras när det var tillräckligt varmt för att rida i kortärmat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback