Dagens ridpass- Sack

2013-11-23 | 16:22:57 | Allmänt | 0 Kommentarer
Sack har tagit det lite lugnt de två senaste dagarna så idag var det dags för dressyr. Jag red fram lite på banan i skogen men sen red jag på fältet. Jag tränade mycket lydnad och samling, i övergångarna till trav från galopp var jag noga med att hela tiden rida samlat och ihop, hellre lite undertempo än att han springer iväg för att han tycker det är jobbigt att samla sig. Jag tränade även en del skänkelvikningar för att få honnom att lyssna och bli lydig. Han var lite småjobbig i början och försökte antingen springa iväg i slängtrav eller sega och gå långsamt. Men mot slutet blev han riktigt fin! 
 
I morgon hade jag tänkt att han skulle få hoppa lite terräng, kanske tar några skutt på hoppbanan också. Det beror på hur han känns, är han lika på och fin som sist gör jag nog det, annars är det bättre att han bara får hoppa och ha roligt på det han tycker är lätt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback