Dagens ridpass-Sack

2013-11-26 | 21:16:58 | Träning-dressyr | 2 Kommentarer
Tyvärr blev det inte att jag kunde rida igenom programmet idag, i stället fokuserade jag extra mycket på lösgjordheten och att få honom att jobbs själv på rätt sätt. Om jag sätter för mycket tryck i honom och han tycker det är jobbigt så blir det lätt att han släpper stödet lite i bettet, släpper baken och tar små snabba steg i ställer för att vila på steget. Och mot slutet var det just detta jag började känna av, så jag längde tyglarna rätt mycket, drev honom framåt samtidigt som jag samlade ihop med sätet och så red jag övergångar hela tiden. Då blev han visserligen väldigt låg i formen men han han tog bra stöd i bettet och började jobba själv på rätt sätt och fick därmed med sig baken också. 

Efter det så avslutade jag och skrittade av honom utomhus, även om jag hade önskar lite mer av honom är jag ändå nöjd och han skötte sig. Alla dagar kan inte vara på topp, dessutom kan det vara jag också som inte red helt 100%, det har varit en lång dag och det påverkar naturligtvis min ridning, och så som hästen gör är ju trots allt bara ett resultat av mina hjälper. 





Kommentarer
» Ester

Hej, gud vad fin din header och design är!! :D
Har en omgång av "dagens blogg" hade varit super kul om du ville vara med!! Kram Ester! :D hoppas att du har haft en riktigt bra dag!

2013-11-26 | 23:26:48
URL: http://evh.blogg.se
» Karro Westberg

Vilken fin bild!! :D

2013-11-28 | 19:52:12
URL: http://karrowestberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback