Utvärdering av hoppträningen

2013-05-30 | 17:13:36 | Träning-hoppning | 1 Kommentarer
Träningen igår gick riktigt bra! Texas var med på noterna och lyssnade fint i princip hela tiden. Vi började träningen med lite lossande arbete med volter och serpentiner runt bommar. Sedan red vi en lång bommserie i trav som sedan höjdes upp till studs som reds i galopp. Sedan avslutade vi med en liten bana som bland annat innehöll två distanser som kunde vara lite kluriga. Texas var lite jobbig innan vi skulle rida sista banan för han höll på och skulle kissa, vilket kan ta en halvtimme (om man har tur). Jag red ändå sist men Texas hann ändå inte kissa utan jag fick rida banan fastän han var kissig, det går liksom inte att vänta på det för det kan ta hur lång tid dom helst. Men det gick i alla fall riktigt bra. Eftersom jag red sist så hade jag fått vänta rätt länge så jag galopperade igång honom några extra varv och hoppade sedan fram på en oxer innan jag började rida banan. Men när det gäller Texas är det så klart inte "bara" att hoppa fram ett språng, speciellt inte när man stört honom mitt i en lååång kisspaus. Jag hade bra galopp ur svängen och mot hidret, men sedan kände jag att det blev lite konstigt avstånd och så red jag inte hela vägen till 100% så han nitade. Men när jag sen kom över hindret så kom han igång och slutade sura och koncentrerade sig på mig i stället. Och oj vilken runda det blev! Vi hade riktigt bra flyt hela vägen och fick perfekt avstamp på alla hinder.  Riktigt roligt var det! 
 
Och sen så var det ny tränare så jag måste ju skriva vad jag tyckte om henne också! Jag visste att Lena var bra men hon var verkligen över förväntan! Engagerad, bra övningar, pedagogisk, bra på att förklara, pratade enskillt med alla efter varje övning och så kunde hon verkligen anpassa träningen till varje elev fastän alla hoppade samma bana. Så henne lär jag definitift fortsätt för! 
 

Kommentarer
» Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Åh så roligt att rida! Är det din egna häst? :)

2013-05-30 | 21:11:53
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback