Terrängträning

2013-05-18 | 17:22:55 | Träning-terräng | 1 Kommentarer
Terrängträningen med Texas idag gick riktigt bra, trots en temperatur på närmare 30°C! Snacka om jobbigt att träna terräng i sådan värme, i mörka ridbyxor, läderstövlar, hjälm och väst. Men det gick, egentligen är det värst för Texas. Han är nämligen väldigt känslig för värme och blir dessutom dålig på att dricka när det är så varmt. Men jag lyckades som tur var få i honom nästan en hel liten spann betforsvatten innan träningen. 
 
Det gick som jag redan nämnt väldigt bra, Ingela -som var den jag tränade för idag- har koll på ungefär hur banan kommer se ut och vilka hinder som är med i alla olika klasser så det kändes bra att få träna på det nu inför fälttävlan nästa helg, som går på samma bana som vi tränade på idag. Jag fick även prova på lite större hinder som är med i cncp* vilket även det gick super! Efter träningen sa Ingela att jag verkligen kunde vara jättenöjd, så det var ju bra så att det inte bara var jag som tyckte det kändes bra. Utan att det även såg bra ut! 

Kommentarer
» JONNA - shettisblogg

Oh vad kul! det verkar verkligen superkul att hoppa terräng :D

2013-05-18 | 18:07:18
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback