Resultat- P90 fälttävlan

2013-05-25 | 20:52:10 | Fälttävlan | 4 Kommentarer
Dressyren: Texas kändes fräsch och fin på framridningen, dock stannade han och skulle kissa flera gånger men det kom inget. Gamla hästar, och framför allt hingstar har ofta lite problem med det där och de kan ta ett bra tag innan det kommer något. När vi gick bort mot banan och skulle göra oss berädda hade han fortfarande inte kissat men visade tydligt att han behövde det. Men han hann inte det, jag fick startsignal och var tvungen att rida in på banan. Han var rätt sur och i skritten försökte han stanna flera gånger men annars gick det bra. Jag gjorde mitt bästa och vi lyckades trots omständigheterna skrapa ihop 68.10% och låg då 7:a. 
 
Hoppningen: Fick en dålig start på banan med ett ner. Resten gick riktigt bra förutom en liten ryttarmiss från mig som resulterade i ett till pet. Jag kände att han började lägga ner lite för mycket så jag red på men plockade sen inte upp honom tillräckligt. Bortsett från nedslagen var det en bra runda. Men naturligtvis fick jag tillägg på mina straff från dressyren och halkade ner på en 13:e plats. 
 
Terrängen: Jag var inställd på en riktigt tuff terräng med tanke på att några av hinderkombinationerna/typerna har jag aldrig hoppat förut. Dessutom var det en lång och krävande bana för både häst och ryttare. Men det gick riktigt riktigt bra, jag är otroligt nöjd med terrängen! Den var faktiskt lättare än vad jag hade trott, men ändå svår. Det krävdes att man var med till 100% hela tiden för att inte missa något. Men Texas flög över alla hider och vi gick nolla! Tyvärr fick jag däremot några tidsstraff som gjorde att jag med min vanliga otur kom 8:a av 7 placerade och 25 starter. Men jag känner att jag kan var väldigt nöjd ändå. Speciellt med tanke på att 6 av 21 som startade terrängen inte tog sig runt. Bortsett från dem var det en som avstod och tre som var ute redan i hoppningen. 

Kommentarer
» Lovisa

var det någon med dig som tog bilder eller var hittade du dom annars? :)

Svar: Det är min mamma som har tagit bilderna :)
Elsa Mårtensson

2013-05-25 | 22:17:25
» My

Nu är vinnarna av veckans blogg uppe på bloggen, gå in o kolla om det var du som vann och var gärna med i den nya omgången! :D
LÄNK: http://myheltenkelt.blogg.se/2013/may/veckans-blogg-v21-ny-omgang.html#comment

2013-05-26 | 07:46:51
URL: http://myheltenkelt.blogg.se
» martin

grymt fin häst du har !!

hoppar grymt fint. båda två

2013-05-26 | 14:35:58
URL: http://emelieochmartin.blogg.se
» Frida

Jag brukar också ta den där retliga platsen precis utanför placering...

2013-05-27 | 15:31:08
URL: http://fridaaxelssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback