Motivering av hur det gick

2013-05-13 | 11:03:07 | Fälttävlan | 1 Kommentarer

Nu har ni fått se nästan alla bilder, så här kommer en motivering av hur det gick på tävlingen.

Vi startade med en väldigt bra dressyr, Texas var pigg och lydig. Vi hade bra flyt och vägarna blev faktiskt riktigt bra. Det blev massor med 7:or, 7,5:or och en 8:a! 69% och 45 straff och på placering!

Fortsatte med en väldigt bra hopprunda. Vi hade väldigt bra flyt, Texas var pigg och jag kunde korta och länga honom utan problem. Tyvärr lyckades jag tappa ena stigbygeln till en oxer som ur en sväng. Vilket resulterade i att vi kom i obalans och kom för nära hindret, och rev. Men jag är väldigt nöjd ändå! Det petet var helt mitt fel och bortsätt från det var det en riktigt bra runda!

Terrängen är jag också väldigt nöjd med, vi höll ett riktigt bra tempo hela vägen. Och alla svåra kombinationer klarade vi utan problem. Tyvärr blev det två stopp. Det första stoppet vet jag varför han stannade. Han tog bettet efter hinderkombinationen innan, jag fokuserade för mycket på att få ihop honom, glömde bort att rida genom svängen till nästa hinder, Texas höll på att smita förbi, vi kom för nära och han stannade. Andra stoppet var i slutet av banan. På hinder C i en kombination med stock vatten stock. Här vet jag inte vad som hände. Han hoppade fint ner i vattnet men när vi skulle hoppa stocken upp ur vattnet la han liksom bara av, jag fick ingen reaktion av mina hjälper och han stannade. Det kan vara att han fick lite mjölksyra efter att ha galopperat genom vattnet. Men på andra försöket hoppade han bra och hade mycket energi kvar när vi gick i mål. När jag sen skulle kyla benen på honom hoppade han runt och sparkade efter mig som en galning, så så extremt trött kan han ändå inte blivit. Stoppet kan också bero på att han är så väldigt hingstig, då kan han få lite skumma saker för sig. Eller på att han var lite kissig, för han stannade nämligen och skulle kissa när det var 30 sekunder kvar till start, så han hann inte kissa, och då kan han bli väldigt sur. Det kan finnas tusen olika orsaker att spekulera i, men shit happens. Jag är väldigt nöjd med våra prestationer, Texas var fräsch och fin i alla tre moment vilket tyder på att vi är på rätt väg!

Fler bilder från terrängen kommer ikväll!


Kommentarer
» Matilda

Åh vad fin blogg :D Helt kär i designen :D

2013-05-13 | 15:20:06
URL: http://matildaengblom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback