Årets första träning på Kungshaga

2013-03-07 | 21:44:48 | Träning | 2 Kommentarer

Igår var årets första dressyrträning på Kungshaga gård för Katharina Almroth. Jag red Texas eftersom jag kände att han behövde den träningen mer än Sack, men nästa vecka är det Sacks tur.

Vi lade fokusen på att mjuka upp och få honom riktigt lösgjord. Tränade för min del även lite extra på Kyra K principen då det var massor med veckor sedan sist jag red ordentlig dressyr. Jag är riktigt nöjd med träningen, Texas kändes fin och jag hittade en riktigt bra känsla framför allt mot slutet!

Idag fick Texas vila och så blev det dressyr i ridhuset på Sack. Jag tränade på lite samma grejer som jag gjort med Texas igår, men fokuserade lite mer på övergångar och framåtbjudningen, eftersom Sack kändes lite små slö i början. Men efter några intensiva övningar vaknade han och gick riktigt fint.


Kommentarer
» Victoria

sv:Haha..jaa!Har blivit en häst för varje år typ :P Fast det var egentligen inte meningen att det skulle bli så..

2013-03-07 | 21:54:47
URL: http://victoriahavelid.blogg.se
» erika

Härligt att vara igång :)

2013-03-08 | 10:16:00
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback