Varma sommardagar och härliga hästar

2013-06-06 | 19:39:18 | Vardag | 2 Kommentarer
De senaste dagarna har verkligen varit riktigt härligt varma, speciellt idag är det riktig sommarvärme, och dessutom nationaldag! Alla tre hästarna är ridna och stallet fixat. Texas var först ut och fick gå markarbete vid ridhuset. vilket gick bra, jag hade inte speciellt höga krav utan bara fokuserade på att få honom lydig. Efter lunch var det Pelles tur. Han är som jag kanske redan berättat under igångsättning efter att ha varit skadad en längre tid, dessutom är han bara precis inriden och väldigt osäker så vi tar det väldigt lugnt. I flera veckor har vi bara skrittat honom från marken, gått över bommar och så har jag suttit på honom några gånger också den senaste tiden. Men idag var det första gången han fick trava med ryttare på fleeera månader. Så han var naturligtvis pigg och brallade iväg några gånger osv. Men jag tycker ändå att han skötte sig väldigt bra, han lyssnade riktigt bra och det känns ändå inte som han har tappat så mycket av det han lärt sig. Sist ut var Sack. Honom red jag en runda i skogen och lät honom springa av den värsta överskottsenergin han har. 
Efter att ha ridit alla hästarna tog jag med kameran ut, och hittade några fina blommor i Texas hage.

Texas fastnade också på bild...
Och de andra bushästarna så klart.
 

Kommentarer
» emelie

hej! siperfin blogg!
just nu har vi en liten "fråga" om vilka utmaningar vi ska göra. in och kolla, tacksam om du skriver ngra

2013-06-07 | 08:55:44
URL: http://emelieochmartin.blogg.se
» △ ida.

härliga bilder! :}

2013-06-09 | 22:33:02
URL: http://prinsesc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback