Gårdagens ridpass-Texas

2013-06-23 | 14:08:44 | Träning-hoppning | 1 Kommentarer
Igår hann jag tyvärr inte blogga så ni får det idag i stället, hoppas inte det gör något. När vi kommit hem från Jeppa åkte jag och mamma upp till ridhuset med Texas och hoppade honom. Planen var att inte hoppa särskilt mycket men att höja upp lite extra så att han verkligen skulle lyfta på benen och ta i. Så vi byggde upp två hinder, ett räcke och en oxer. När jag hade ridit- och hoppar fram så red jag det som en liten bana där jag började med räcket, red runt oxern och hoppade den, vände till vänster och hoppade räcket från andra hållet. Vi började lite lågt och höjde sedan succesivt tills det låg på ca 1.15 m. 
 
Texas gick bra, han blev väldigt trött mot slutet och höll då dessutom på med sitt kissande, men det kom naturligtvis inte något förren när jag skrittade hem honom. När det låg på lite över 1 m så rev han två gånger, men det var mitt fel. Jag red inte i tillräckligt bra balans och lät honom gå lite för fort och bli lång. När jag hoppade banan på 1.15 m för andra gången så stannade han på sista räcket. Dörren till ridhuset stod öppen och precis i anridningen kom det in någon, vilket störde min koncentration så att jag inte red riktigt hela vägen fram. Men sen när jag försökte igen så hoppade han. Så jag var nöjd.
 
Kameramannen (mamma) stod lite väl nära så bilderma när jag hoppar blev lite konstiga, men jag visar dom i alla fall så att ni får se.
 

Kommentarer
» sanna

vart ligger ridhuset någonstans? =)

2013-06-24 | 11:26:12
URL: http://stallsackum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback