Färg på dressyrtävling?

2013-06-27 | 19:51:52 | Utrustning | 0 Kommentarer
På hopptävlingar kan man hitta outfits i alla regnbågens färger, men på dressytävlingar är det fortfarande nästan bara svart-vitt. Själv har jag precis som de flesta andra bara svart och vitt på dressyrtävling. Men det börjar bli vanligare att man ser exempelvis en färgad kavaj. Vilket jag kan tycka är riktigt snyggt! Jag såg en tjej för ett tag sedan med en mörkrosa kavaj, och det var verkligen riktigt snyggt. Däremot måste jag ge stor diss till när man har färgat schabrak. Det passar liksom inte in och blir för mycket. Däremot att ha en färgad kavaj och vitt schabrak men med ett kantband som matchar kavajen, det kan vara riktigt snyggt. 
 
Så varför ser man nästan bara svart-vitt på dressyrtävling? Jo en stor anledning är av samma anledning som att man enligt TR inte får ha ex. rutig eller randig utrustning. Nämligen att det kan störa domaren. Om hästen har ett chockrosa schabrak lägger man automatiskt mer uppmärksamhet på det än på hästen. Och det vill man ju inte.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback