Varför är fälttävlan det bästa som finns??

2013-07-30 | 09:19:53 | Fälttävlan | 1 Kommentarer

Jo det ska jag berätta. Egentligen tycker jag att man kan förklara tjusningen med fälttävlan genom att säga det på spanska. " Concurso Completo" som betyder ungefär "den kompletta tävlingsformen". En utmärkt beskrivning tycker jag. För det är just det fälttävlan är, komplett. Både du och din häst måste vara bra på allt för att ha chans att komma någonstans.

Det är just därför som jag älskar fälttävlan så mycket, jag tycker det är roligt med dressyr, att hoppa, rida fort, rida i skogen, och kanske framför allt så gillar jag utmaningar.

Egentligen så var det inte så längesedan som jag upptäckte fälttävlan, så sent som 2011 då vi köpte Texas. Texas hade gått mycket fälttävlan som ung, så det var han som fick mig att prova. Och jag kan säga att jag blev hårt biten direkt, känslan efter att ha genomfört en terräng felfritt med både dressyr och hoppning bakom sig är obeskrivlig! (Fast på fredagars fälttävlan rider man visserligen hoppningen efter terrängen).


Kommentarer
» Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

det verkar jätte kul med fälttävlan! skulle gärna vilja testa om jag inte var så feg när et gäller hoppning :(

2013-07-30 | 12:17:11
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback