Gårdagens hoppträning

2013-07-25 | 14:16:46 | Träning-hoppning | 0 Kommentarer
Igår var jag och tränade hoppning för Lena i Dagstorp, det var andra gången jag red för henne och hon var lika bra som första gången. Texas var lite påverkad av värmen men var ändå inte seg utan jobbade på bra. Vi började med att rida en övning med upphöjda travbommar i en båge på kortsidan, sedan snett igenom och ett litet räcke och sen travbommar på andra sidan igen. Denna övning gick Texas superbra igenom, han var verkligen lydig och lyssnade på mina förhållningar hela tiden. Efter det red vi på en studsövning. Två kryss med ett språng emellan och sen två språng till en liten oxer. Även det gick bra, första gången höll jag honom lite för samlad och sen ville han ställa sig något åt höger. Men det fixade jag sen genom att bara rida på lite extra, då blev han rakare också. Sen red vi på några distanser innan vi avslutade med att hoppa bana. 
 
Jag bad Lena höja upp några hinder lite eftersom detta var sista gången jag hoppar innan SM för han anstränger sig bättre då. Och oj vad fint han hoppade, speciellt sista banan. Man riktigt kände hur han jobbade med bakdelen och höjde ryggen i språnget! Härlig känsla! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback