Framme!

2013-07-29 | 22:46:50 | Stil-SM | 1 Kommentarer

Nu äntligen är vi framme och har kommit på plats med allt i stugan där vi ska bo. Texas lämnade vi av först i stallet. Han blev helt tokig när vi lastade ur honom och han såg hästar för första gången på över tio timmar! Skrek och höll på så att pappa var tvungen att ta honom för jag kunde knappt hålla honom. Men efter ett tag så lugnade han sig och åt lite gräs medan vi bar in sakerna.Stallet såg jättefint ut, luftigt och bra. Och cool som han är så gick han bara rakt in i boxen, nosade runt ett varv och ställde sig sedan för att äta. Så det kommer förhoppningsvis att gå bra.

I morgon väntar nästa steg, hagen. Det kan nog bli ett lite större problem, med tanke på hur otroligt mycket flugor och bromsar där var! Vi är inte vana vid det nere i Skåne, speciellt inte där vi bor där det blåser 24/7. Och Texas blir lätt irriterad på flugor och kan då börja vandra i hagen. Som tur var så tog jag med både flyghuva och spray, men jag har dock en känsla av att vi ändå kommer vara tvungna att åka och köpa ett flugtäcke. Men det ska nog gå bra!


Kommentarer
» Julia Wesén Cosmo

kul att jag hittade hit, vilken fin blogg, och vad roligt att du tävlar högt och satsar! kommer lätt kolla in här igen :)

2013-07-29 | 23:57:06
URL: http://juliawesen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback