Dagens ridpass- Texas

2013-07-13 | 20:42:08 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer

Texas har tagit det lugnt några dagar nu, jag har bara skrittat honom och travat lite de två senaste dagarna. En liten sommarvila nu inför SM. Men idag var det dags att ta upp hårdträningen igen, dock mjukstartade jag så klart med ett lätt dressyrpass.

Först skrittade jag fram rätt länge. Men red då en massa krumelurer på långa tyglar enbart med hjälp av skänklar och säte. När jag travade och galopperade så red jag honom i låg form och med mycket skänklar, för att få honom att skjuta på bakifrån. Gjorde inget svårt. Red bara vägar kors och tvärs och gjorde övergångar till skritt och halt. Sen skrittade jag av honom i skogen i 20 minuter.

Texas kändes fin, han var liiite seg i början men kom sen igång bättre. Men redan från början var han superfin i munnen, tog ett bra stöd och jobbade neråt genom att sänka nacken. Så jag är nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback