Dagens ridpass- Pelle

2013-07-03 | 23:14:20 | Pelles utveckling | 0 Kommentarer

Idag red jag Pelle på grannens ridbana, precis som igår. Och han var ovanligt lugn! Inte ett enda litet skutt i luften eller konstrande och det tog bara några få varv att få honom lugn och inte springa iväg för mycket. Dock är han fortfarande väldigt vinglig och försöker emellanåt att trycka sig inåt eller vända när han tycker det är jobbigt. Men jag tror att när han blivit lite mer stadig och fått mer muskler så kommer det bli bättre. Jag har ökat på tiden jag travar honom lite nu då jag både känner och ser att han börjar bli starkare och bygger muskler.


Ett annat framsteg är att jag igår för första gången sen vilan skrittade honom utan lina. Vilket jag även gjorde idag. Jag gör det i slutet när jag skrittar av så att han har sprungit av sig och är lite trött. Då är risken mindre att han skulle få för sig att skutta iväg eller något i den stilen. Nästa steg är att börja trava honom utan lina, något jag tror vi kommer klara ganska snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback