Vem är det som ska driva denna bloggen?

2013-02-06 | 18:53:22 | Det här är jag | 2 Kommentarer

Först och främst hej och välkomna!

 Som ni kanske läst i presentationen i menyn heter jag Elsa, är 15 år och bor i Skåne. Och som ni säkert redan förstått är mitt stora intresse hästar och ridning och det är det jag lägger ner i princip hela min fritid på. Jag tävlar mycket i fälttävlan och har gjort det sedan 2011. Just nu är det tävlingspaus och igångsättning av hästarna efter vintervilan så i år har jag inte något resultat att komma med (än så länge) så jag tänkte berätta vad jag gjort föregående år i stället. Förra året gick jag upp en klass till P90 (ca 90 cm i terrängen), jag deltog i fälttävlansstil-SM och DM med bra resultat, framförallt i DM gick det bra och det blev silver för laget och en individuell 6:e plats. 2011 deltog jag även i lag-SM där vi kom 7:a. Förra året ser jag framförallt som ett läroår där jag framförallt hade fokus på att ”hitta knapparna” och få allt att fungera även i svåra situationer och när hindren blir större. Och de sista starterna på året kände jag verkligen att allt stämde och jag visste precis hur jag skulle göra i alla situationer ute i terrängen.  Så i år är jag taggat på att få sätta mina kunskaper på prov och målet är CNCP*( 1m i terrängen ) och stora SM, mål som jag med rätt stor säkerhet tror vi kommer klara.

 

Men det är inte bara fälttävlan som gäller, jag tycker också det är väldigt roligt med dressyr (vilket ingår i fälttävlan). Fälttävlan rider jag på min ponnyhingst Texas men jag har en till ponny vid namn Sack som jag tävlar mycket dressyr på och har startat upp till Lätt A: P1. Sack är just nu till salu då jag har blivit för lång för honom men vi har haft mycket kul tillsammans. Han var min första ponny och har varit i vår ägo sedan 2007. Jag började tävla ganska sent (2011) då jag inte fick intresse för att satsa och rida seriöst förens då. Men när vi väl kom igång upptäckte jag hur roligt det faktiskt är att tävla så det är definitivt något jag kommer fortsätta med. Vill ni veta mer om Sack kan ni ju alltid kolla hans annons:ANNONSEN. Lite senare kommer det även komma ett inlägg om Texas så håll utkik efter det!

 

Hoppas ni kommer tycka om och fortsätta läsa denna bloggen, jag ska göra mitt absolut bästa för att göra bloggen så bra som möjlig!      

 


Kommentarer
» Matilda Almquist

Fina bilder :)

2013-02-07 | 20:49:39
URL: http://matiildaalmquist.blogg.se/
» Magda(lena)

Älskar din design!

2013-02-09 | 12:52:29
URL: http://lifelikemagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback