Positivt provsvar!

2013-12-20 | 20:27:47 | Skattegårds Texas | 0 Kommentarer
Idag fick vi svaret från proverna som togs på Texas i onsdags. Det är nu sex veckor sedan han började få medicinen så det vi skulle kolla var alltså om han svarar på den. Och lyckligtvis gör han det! Hans värden var väldigt mycket bättre och vi ska halvera medicinen, sen är det återbesök igen om sex veckor för att se om effekten fortsätter. I och med detta får jag dessutom börja sätta igång honom igen! Ett tag framöver kommer jag bara jobba honom från marken, tömköra och gå på promenader så att han bygger upp lite till i ryggen innan jag sitter upp. 

Idag tog vi första promenaden, Texas verkade väldigt glad över att efter nästan två månader bara gått och skrotat i hagen, äntligen få komma ut. Även om han är gammal så vill han att man jobbar med honom, och han vill jobba själv. 

Min vackra lilla hingstpelle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback