Mina tränare

2013-08-13 | 11:55:28 | Det här är jag | 0 Kommentarer

Dressyr: Catharina Almroth började jag träna för förra året och har tack vare henne utvecklats jättemycket! Med hennes hjälp har jag lärt mig rida på ett helt annat sätt, att få hästen att vilja jobba och tycka det är roligt utan grova hjälper och att på något sätt försöka forcera fram något. Den bästa dressyrtränaren jag någonsin tränat för, hon är alltid otroligt engagerad och har full fokus på en hela lektionstiden. Hon ser de där små sakerna som verkligen gör skillnad och är noga med att grunderna ska sitta perfekt innan man börjar med skolor.

Hoppning: Lena Rosenqvist. Henne har jag bara tränat för två gånger men är ändå så nöjd jag kan bli! Hon lägger ner mycket tid på markarbete och de små detaljerna och ser vad varje ekipage kan och anpassar träningen efter det.

Terräng: Magnus Gällerdahl. Honom är det säkert flera som har hört talas om. En duktig fälttävlansryttare som bland annat har deltagit i OS. Precis som Lena är han noga med de små detaljerna och är dessutom otroligt pedagogisk och bra på att förklara. Han skulle kunna stå i timmar och förklara hur man ska rida an ett visst hinder. Vilket tempo man ska hålla på de olika ställena i anridningen, var man ska ta förhållningen, var ryttaren ska ha blicken, hur mycket man ska sitta upp, om man ska driva osv osv. Riktigt bra är han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback