Dressyren- Lag SM 2013

2013-08-23 | 17:04:56 | Lag-SM | 0 Kommentarer

Vår prestation i dressyren idag kan man sammanfatta med ett ord, bergochdalbana! Travprogramet var så långt ifrån bra man kan komma. Redan på framridningen var Texas seg som sirap och inne på banan blev det ännu värre. När han blir så seg så är det som om han går in i sig själv och liksom stänger av, slutar jag driva så saktar han av och han reagerar knappt på mina hjälper. Detta resulterade i ett par grova missar. Andra skänkelvikningen existerade nästan inte, han flyttade sig åt sidan men det gick så långsamt så att vi lika bra kunnat göra det i skritt. Den andra och grövsta missen var första galoppfattningen. Jag kände redan i hörnan att han inte var med mig och gick helt i sin egen värld. Så jag försökte börja tagga honom långt innan, gnugga lite med skänkeln och trycka i tygeln. Men det hjälpte inte alls. Han lyssnade inte i fattningen utan fortsatte i seg trav, och när jag tryckte till honom ordentligt så rusade han iväg ett par meter innan jag fick över honom i galopp. Det gjorde att jag missade nästan hela den förvända bågen som skulle vara direkt efter fattningen vid A. Men efter det så vaknade han till! Resten av programmet i galopp gick som på räls. Han lyssnade på mig, ökade när jag bad honom och samlade när jag satt till.

 

När jag red ut från banan var jag väldigt missnöjd. Det kändes som om jag hade ridit bort mig totalt. Men efter ett litet tag så samlade jag tankarna och kom fram till att det var faktiskt saker som hade gått riktigt bra också! Jag fick 69,048% = 46.4 straff.  Så ett helt okej resultat, just nu ligger jag trea av 21som har startat än så länge. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback