Det närmar sig

2013-08-08 | 08:24:30 | Det här är jag | 3 Kommentarer
Nästa vecka är sista veckan på sommarlovet, om 10 dagar börjar jag gymnasiet! Det känns som om det inte alls var länge sedan man satt där på stranden efter avslutningen med alla sina vänner och oroade sig för intagningen. Och nu helt plötsligt har ett helt sommarlov försvunnit bakom en och man ska snart börja på en ny skola, träffa nya människor och få uppleva nya saker. Sammtidigt som det känns lite vemodigt att så ska det bli rligt att börja. Jag har trots allt själv valt hur jag ska spendera mina kommande tre år. 
 
För er som missat det  så kommer jag att gå på Flyinge hippologigymnasium som är helt unikt och är kombinerat med naturvetenskap. Jag kommer alltså läsa vanlig naturvetenskap fyra dagar i veckan på Polhemskolan i Lund och hippologi en dag i veckan på Flyinge. 
 
Jag tror verkligen det kommer bli super! Jag kommer få lägga tusentals timmar på att plugga men i slutändan kommer det att löna sig. Naturvetenskapen ger mig nämligen full högskolebehörighet och hippologin ger mig möjlighet att ta hästskötarexamen! 
 
Det kommer bli mycket hårt jobb men jag ser faktiskt fram emot det! 
 
 

Kommentarer
» Annie Berggren

SV; Det vart kylgel jag använde, men skrev liniment automatiskt xD

2013-08-08 | 11:23:54
URL: http://annieberggrens.blogg.se
» Julia Wesén Cosmo

Åh vad roligt! Jag ska nämligen också gå på polhem :)

2013-08-08 | 11:33:30
URL: http://juliawesen.se
» Elin

Vad roligt! Dit har jag också tänkt söka nästa år, var det svårt att komma in?

2013-08-09 | 11:29:27
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback