Dagens ridpass- Sack

2013-08-06 | 11:43:04 | Träning-dressyr | 0 Kommentarer

Denna veckan blir det hårdträning för Sack. På söndag ska vi nämligen tävla, för första gången på vad som känns som en evighet. Jag ska rida Lätt A:1 och Lätt A:P1. Så idag hjälpte mamma mig nere vid ridhuset, vi tränade på alla rörelser från L A:P1 och det gick riktigt bra. Trots att Sack har förvandlats från en tjock ponny till en vandrande tunna medan jag har varit borta. Och då har ändå morfar longerat honom några dagar så att han inte har vilat helt.

Jag började med att lösgöra honom i båda varven och sen rida övergångar till skritt. Sen plockade jag upp honom lite mer i form och red enkla byten och serpentiner med andra bågen i förvänd galopp. Bytena gick förvånansvärt bra, han blev lite framtung precis i övergången några gånger men han lyssnade fint och samlade sig. Sen tränade vi öppnor och slutor. Öppnorna satt super men slutorna hade vi lite mer problem med. Vi fick börja med att göra det i skritt och gå från en liten volt i i slutan och bara några få steg sedan rakt ut. Det gjorde vi tills han förstod vad det handlade om sen gjorde vi samma sak i trav och till sist fick vi till några riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback