Dagens ridpass- Sack

2013-08-10 | 20:31:11 | Träning-dressyr | 1 Kommentarer
Idag red jag igenom programmet för Lätt A:P1 eftersom jag ska rida det i morgon på tävlingen. Jag ville inte rida för hårt och länge så jag bara red fram honom och sen red jag igenom programmet för mamma. Det gick riktigt bra. Han ville inte riktigt samla sig tillräckligt i de enkla bytena och ena slutan blev inte fullt så bra som den första men i och för sig så gick första slutan otroligt bra. Nästan helt perfekt blev den! När jag ridit igenom programmet en gång så fick han en liten paus i skritt, sen red jag igenom det som hade gått mindre bra, bland annat bytena. Och då gick det riktigt bra. De sista bytena jag gjorde blev riktigt riktigt bra. Jag fick honom att gå lugnt och samlat från galopp ner i skritt, han skrittade och vilade på steget i några steg och sen fram i galopp direkt från skritt.
 
Verkligen en härlig känsla när man känner att man har full kontroll på minsta lilla detalj och kan reglera hästen och få den att gå pecis som man ber den! 
 
 
 

Kommentarer
» Lovisa - en satsande ryttare

Häftig bild :D

2013-08-10 | 22:45:18
URL: http://therider.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback